دیدار رهبر انقلاب با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی

1400/11/11
دیدار رهبر انقلاب با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز یکشنبه مورخ 1400/11/10 در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی را افسران و کارگران را رزمندگان با اخلاص و با صفای این دفاع مقدس در تقابل جنگ اقتصادی کشورهای تبعیت کننده از تحریم های ظالمانه بین المللی به سرکردگی امریکا خواندند و با اشاره به سخنان صریح مسئولان امریکا درباره شکست آنها در این نبرد سنگین افزودند: مسئولان پرتلاش با «ایجاد سند نقشه راهبردی صنعتی» و «مدیریت، هدایت، نظارت و حمایت از تولید» مسیر کاهش و رفع آسیب‌ها و «شتاب گرفتن تولید، اشتغال و پیشرفت کشور» را با تلاش بیشتر ادامه دهند تا آثار این روند در زندگی مردم نمایان شود.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: اگر با وجود فضای حمایتی از تولید داخل، به جای ارتقای کیفیت، قیمت‌ها افزایش یابد، مسئله بدی است زیرا نتیجه همه حمایت‌های دولتی، بانکی و جلوگیری از رقابت‌های خارجی، عملاً منجر به بالا رفتن قیمت شده است. در این دیدار 14 نفر از تولیدکنندگان در حضور رهبری انقلاب گزارشاتی درخصوص صنایع خود را ارائه کردند.

از صنعت لوازم خانگی آقای عباس ابهری قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران گزارشی جامع و کوتاه درخصوص تلاش صنعت گران لوازم خانگی در راستای تولید اشتغال پایدار و رفع نیاز مصرف داخل عنوان کرد. وی در ادامه ارائه گزارش بیان کرد: تحریم‌ها باعث شد صنایع لوازم خانگی از مونتاژکاری به صنعت مولد و پیشران تبدیل شوند.

مهندس ابهری در این گزارش مباحثی درباره برنامه های آتی صنعت لوازم خانگی در حوزه افزایش کیفیت کالا، افزایش کیفیت و تعداد مراکز ارائه دهنده خدمات پس از فروش، استفاده از فناوری های نوین بیان کرد. درباره توانایی های این صنعت در تامین نیاز بازار داخلی، قابلیت رشد و توسعه و بین المللی شدن محصولات و توانایی این صنعت در افزایش اشتغال پایدار نیز مطالبی ارائه کردند. وی با بیان این موضوع که با وجود تورم حاکم بر جامعه که طبق گواه مراکز رسمی بیش از 40 درصد میباشد، متوسط افزایش قیمت محصولات لوازم خانگی در سال 1400 را حدود 15 درصد اعلام کردند و بیان داشتند نقدی که به صنعت لوازم خاگی برای افزایش بی رویه قیمت ها وارد میشود، عادلانه نیست.

در پایان این گزارش جناب آقای ابهری درخواست هایی از رهبر انقلاب داشتند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  1. در صورت رفع تحریم ها و آزاد شدن واردات، دوره زمانی 5 ساله ای تعبیه شود که در این مدت واردات لوازم خانگی مثل الآن ممنوع باشد تا شرکت های تولید کننده داخلی بتوانند زمینه های رقابت با محصولات خارجی را فراهم سازند.
  2. در صورت رفع تحریم ها تدابیری اتخاذ شود تا وارد شدن شرکت های خارجی به ایران منوط به سرمایه گذاری در کشور و انتقال دانش و فناوری روز به کشور باشد.
  3. مسیر سبز گمرکی از بنادر به کارخانجات تولیدی تعبیه شود تا مسیر تامین مواد اولیه تسهیل گردد.
  4. مبارزه با قاچاق بیش از پیش با شدت ادامه پیدا کند.

متن خبر در سایت Khamenei.ir

گالری تصاویر در وبگاه Khamenei.ir