اولین اجلاس جهادگران اقتصادی ایران (همپا)

1402/08/09
اولین اجلاس جهادگران اقتصادی ایران (همپا)

اولین اجلاس جهادگران اقتصادی ایران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، رئیس پلیس کل کشور سردار رادان و سردار حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا امروز پنجشنبه (۲۷ مهر ۱۴۰۲) در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

در ابتدا سردار رحیمی فرمودند: لیس اصلی ترین رکن برقراری نظم و امنیت در کشور است و در این راستا باید فضایی را ایجاد کند تا تمام ساز و کارهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... به خوبی برگزار شود. وی افزود: اساسی ترین هدف تشکیل پلیس امنیت اقتصادی، ایجاد یک امنیت باثبات و پایدار در فضای کسب و کار از نقطه صفر مرزی تا عمق شهرها است.

سپس سردار رادان سخنرانی فرمودند: خدمت فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران، اشتغال آفرینان و به باور من امنیت آفرینان خیرمقدم عرض می‌کنم و خداوند منان را شاکرم که توفیق رفیق شد امروز در جمع شما عزیزان حاضر و عرض سلام و خدا قوت به خاطر همه تلاش‌ها و همه اقدامات شایسته‌ای که در حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری انجام داده‌اید، داشته باشم. ایشان اضافه کردند: حقیقت امر این است که امنیت و اقتصاد مستلزم هم هستند چراکه کشوری می‌تواند در حوزه امنیت حرفی برای گفتن داشته باشد که در حوزه اقتصاد حرفی برای گفتن دارد و بالعکس؛ اما اگر در حوزه اقتصاد حرفی برای گفتن داشته باشد ولی سرمایه گذران در آن کشور احساس امنیت نکنند هم سرمایه اقتصادی و هم امنیت از بین می‌رود؛ چراکه بروز بخشی از جرایم ریشه در مشکلات اقتصادی دارد که بعضاً با آن روبرو هستیم و از این‌رو می‌توان گفت که پلیس و سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان در کنار هم و باهم می‌توانیم موفق باشیم.

باعث افتخار مجموعه صنایع الکترونیکی ناسیونال ایران بود که رئِیس هیئت مدیره جناب علیمحمدی به عنوان تنها نماینده و شرکت کننده صنعت لوازم خانگی در این مراسم حضور و سخنانی را ایراد فرمودند.ایشان با اشاره به مسائل روز اقتصادی، نگاهی به مسائل تولید داشته و همچنین با تشکر از زحمات  بی وقفه پلیس امنیت اقتصادی جهت مبارزه با قاچاق تقدیر نموده و تشریح مختصری از تاریخچه پر طمطراق صنایع الکتریکی ناسیونال ایران داشتند. جناب علیمحمدی همچنین در مورد دستاورد های جدید اشاراتی داشتند.

 

در آخر حجت اسلام والمسلمین جنای محسنی اژه ای دقایقی برای حضار به شرح زیر سخنرانی فرمودند:پلیس امنیت اقتصادی و سایر دستگاه‌های مربوطه، باید از مساعدت خود فعالان اقتصادی و تولیدی در امر برخورد با مفسدان و قاچاقچیان و عناصر سوءاستفاده‌گر، بهره بگیرند. سه مقوله مهم و کلیدی امنیت، فرهنگ و اقتصاد، بر روی هم تأثیر و تأثر دارند و چنانچه هر کدام از این بخش‌ها متحمل آسیب شوند، سایر ساحت‌های زندگی اجتماعی نیز به نحوی از انحاء متضرر می‌گردند. رئیس عدلیه بیان داشت: در زمینه هماهنگی و هم‌افزایی میان بخش‌ها و مجموعه‌هایی که متولی امر اقتصاد و سرمایه‌گذاری و جهش تولید در کشور هستند، نیازمند بازنگری در قوانین و مقررات و ساختارها هستیم و این بازنگری با عنایت به سه مؤلفه «تحریم‌های ظالمانه»، «استعداد انسانی غنی در کشور» و «پیشرفت‌های فناورانه در حوزه دانش‌بنیان‌ها» بیش از پیش احساس می‌شود. محسنی اژه‌ای با اشاره به ضرورت حمایت‌های همه‌جانبه از فعالان سالم اقتصادی گفت: مسئولان امر و دستگاه‌های مربوطه از جمله دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، علاوه بر آنکه در جهت رفع موانع تولید تلاش می‌کنند، باید همت خود را متمرکز گردانند تا مبادا خود مانعی برای تولید ایجاد کنند؛ در همین راستا، چنانچه گزارشی ناظر بر تخلف یک تولیدکننده و سرمایه‌گذار واصل شد، مطلوب آن است که همان ابتدا او را فرابخوانند و تذکرات و هشدارهای لازم را به او بدهند؛ زوایای گوناگون زندگی او را در زیر چنبره اطلاعاتی قرار دهند و بعد از چند ماه، اشکالی را در گوشه‌ای پیدا کنند و مبادرت به دستگیری او نمایند؛ بنابراین در این مقوله ما باید در روش و منش خود تجدیدنظر داشته باشیم.